از سال 1386 به عنوان مدرس مشغول به تدریس می باشم. دروس تدریس شده در مقاطع مختلف دانشگاهی به شرح زیر می باشد:

  • امنیت شبکه های کامپیوتری
    در این درس مفاهیم امنیت شبکه های کامپیوتری، سرویس های امنیتی، راهکارهای امنیتی، معماری امنیت شبکه، انواع روش های رمزنگاری، روش های تصدیق هویت و امضای دیجیتال آموزش داده می شود. موضوعاتی از قبیل VPN، IPSec، امنیت Email و وب، فایروالها، نفوذگرها موضوعاتی هستند که در این درس به آن پرداخته می شود.
  • حریم خصوصی و امنیت اینترنت
  • در این درس مفاهیم امنیت شبکه های کامپیوتری، آشنایی با مخاطرات، روش های جلوگیری از سرقت هویت، مخاطرات شبکه های بی سیم، مسائل مهم در حفاظت شخصی در فضای تولید و تبادل اطلاعات، موضوعاتی هستند که در این درس به آن پرداخته می شود.
  • شبکه های کامپیوتری
    در این درس مطالبی پیرامون شبکه های انتقال داده، استانداردها، معرفی مدل های مرجع، معرفی انواع شبکه ها از دیدگاه های مختلف، سخت افزارهای شبکه، وظایف هر یک از لایه های مدل مرجع، آشنایی با پروتکل های مختلف شبکه و پروتکل های مسیریابی، انواع شبکه های بیسیم و سایر موارد مرتبط در این درس گفته می شود.
  • پایگاه داده ها و بانک های اطلاعاتی
    در این درس مفاهیم طراحی پایگاه داده از قبیل عناصر محیط پایگاه داده، انواع معماری سیستم پایگاهی، مدلسازی معنایی، ساختارهای داده ای، سیستم مدیریت پایگاه داده، مدل داده ای رابطه ای و موارد مرتبط و مهم دیگر ارائه می شود.
  • سیستم های خبره
    در این درس مفاهیم سیستم خبره و مهندسی دانش و چگونگی تحلیل، طراحی و پیاده سازی یک سیستم خبره آموزش داده می شود. ساختار یک سیستم خبره، روش های استنتاج، استدلال در شرایط عدم اطمینان، تئوری فازی، شبکه های عصبی، الگوریتم ژنتیک و بررسی عملکرد یک سیستم خبره و چگونگی ارزیابی آن، موضوعاتی هستند که در این درس به آن پرداخته می شود.
  • هوش مصنوعی
    در این درس مفاهیم پایه هوش مصنوعی شامل روش های مختلف جستجو و نمایش دانش ارائه می شود. همچنین یکی از زبان های برنامه سازی ویژه هوش مصنوعی نظیر پرولوگ یا لیسپ معرفی می شود. هدف اصلی این درس مدلسازی هوش و عملکرد هوشمندانه انسان است.
  • تشخیص الگو و یادگیری ماشین
    در این درس مفاهیم مرتبط با تشخیص الگو و چگونگی دریافت داده های خام و تصمیم گیری بر اساس دسته بندی داده ها گفته می شود. تشخیص الگو در رابطه با یادگیری نظارت شده یا یادگیری بدون نظارت مورد بحث و بررسی قرار می گیرد. مواردی از قبیل انواع روش های تشخیص الگو، روش های نمایش داده ها، چگونگی استخراج ویژگی ها و روش های تصمیم گیری در این درس تدریس می شود.
  • بینایی ماشین و پردازش تصویر
    اصول پردازش تصاویر دیجیتال در این درس گفته می شود. مفاهیمی از قبیل تبدیلات شدت و فیلترینگ فضایی، پردازش در حوزه فرکانس، ترمیم تصویر، پردازش مورفولوژیک، قطعه بندی و موارد مرتبط دیگر در این درس تدریس می شود. مقدماتی در مورد پردازش تصویر در متلب و C گفته می شود.